Reistips en informatie

Verzekeringen

Een zorgeloze vakantie betekent ook: zeker weten dat je goed verzekerd bent. Medische verzorging in het buitenland of een onverwachte terugvlucht naar huis kunnen namelijk grote financiële gevolgen hebben. Zorg er daarom voor dat je een verzekering hebt afgesloten.

Kortlopende reis- en/of annuleringsverzekering - Heb je nog geen reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten? Wij bieden je een compleet basispakket met vele uitbreidingsmogelijkheden. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Doorlopende reisverzekering - Ga je meerdere keren per jaar op vakantie? Wellicht is de doorlopende verzekeringspolis een betere oplossing. Hiermee ben je het gehele jaar door zorgeloos verzekerd.

Reizen met minderjarigen

Indien je alleen met minderjarigen kinderen gaat reizen, dien je er rekening mee te houden dat je toestemming hebt van de andere ouder. Op de website van de Rijksoverheid kun je het toestemmingsformulier terugvinden.

Vervoer van en naar de luchthaven

Er zijn verschillende mogelijkheden om je van en naar de luchthaven te vervoeren. Als je met de auto naar de luchthaven gaat dien je rekening te houden met parkeerkosten. Wij kunnen tegen gereduceerde tarieven parkeerplaatsen op de luchthavens voor je reserveren. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden. Als je met de trein naar de luchthaven gaat, kun je vanuit verschillende treinstations eenvoudig met de trein naar de luchthaven reizen. Voor actuele vertrekschema's kijk op www.9292.nl.

Actuele reisadviezen

Voor het actuele reisadvies adviseren we je om www.nederlandwereldwijd.nl of de Reisapp van Buitenlandse Zaken in de gaten te houden om zo op de hoogte te blijven van het actuele reisadvies voor jouw bestemming.

Online inchecken

Wist je dat je bij veel luchtvaartmaatschappijen 24 tot 72 uur voor vertrek op de website van de luchtvaartmaatschappij in kunt checken? Je kan je boardingpass printen en in veel gevallen laten scannen vanaf uw smartphone of tablet. Houd te allen tijde de vliegtijden in de gaten. Deze kunnen tot kort voor vertrek wijzigen.

Bagageregels bij vliegreizen

Ruimbagage - Het is niet meer vanzelfsprekend dat het meenemen van ruimbagage bij de door jou geboekte reis is inbegrepen. Controleer dit goed. Vooraf reserveren van ruimbagage is in vrijwel alle gevallen voordeliger.

Handbagage - De toegestane afmetingen van je handbagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. Sommige artikelen zijn verboden om in uw handbagage mee te nemen. 

Problemen met je bagage

Is je bagage niet aangekomen op de luchthaven van bestemming, of is er schade bij aankomst op de bagageband? Meld de niet aangekomen tas en/of koffer altijd bij het aanwezige luchthavenpersoneel. Laat bij schade altijd een (P.I.R)rapport opmaken. Zorg daarnaast ook dat je altijd je bagagetag bijhoudt.

Verlies, diefstal of schade aan je bagage - Indien je een goede reisverzekering heeft afgesloten is verlies, diefstal of schade aan jouw bagage vaak meeverzekerd. Het is aan te raden dit voor vertrek nogmaals goed te controleren.

Diefstal tijdens je verblijf - Bij diefstal dien je direct aangifte te doen bij de politie. Zorg voor een bewijs van aangifte, middels dit bewijs kun je aanspraak maken op uw reisverzekering.

Klachten/tekortkomingen

Verloopt niet alles naar wens? Heb je klachten of zijn er tekortkomingen? Meld dit dan direct bij de reisleiding en/of bij de receptie. Worden je klachten niet opgelost dan kun je het beste je klacht schriftelijk vast laten leggen door de reisleiding of indien deze niet aanwezig is door de reisorganisatie. Mocht je er ter plaatse niet uitkomen dan kun je ons tijdens openingstijden bellen zodat wij mee kunnen denken.

Klachtenprocedure

Als de tekortkomingen en/of klachten ter plaatse niet goed worden opgelost, dienen deze uiterlijk binnen 1 maand gemeld te worden bij het reisbureau. Wij stellen dan samen met jou een klachtenformulier op waarin tekortkomingen beschreven worden. Om in aanmerking te komen voor een vergoeding dient de klacht ter plaatse aan de reisorganisator te zijn gemeld.

Noodgevallen

Is er een noodgeval? Neem dan contact met ons op! Je kan ons tijdens kantooruren bereiken op 085-7440850. Buiten kantooruren word je doorverbonden met het antwoordapparaat waarop ons noodnummer (uitsluitend voor noodgevallen) vermeld wordt.

Medisch

Heb je een arts nodig? Bel dan met het SOS nummer van je verzekeringsmaatschappij. Moeten er toch kosten betaald worden, vraag dan naar een gespecificeerde rekening, zodat je aanspraak kan maken op jouw verzekering.

Vakantiewaarderingen

Heb je genoten van je vakantie? Wij vernemen graag hoe het is geweest! Je bent altijd van harte welkom op één van onze reisbureaus om je reiservaringen met ons te delen. Daarnaast vragen wij om je reiservaring op onze Facebookpagina en/of reviewwebsite te delen zodat je andere reizigers kunt inspireren. Klik hier voor onze Facebook, Instagram en reviewwebsite.