Algemeen

Heb je geboekt bij Travelcenter de Wit of Best of Travel? Neem contact met ons op door te bellen, een e-mail te sturen of langs te komen op één van onze reisbureaus. Onze contactgegevens vind je hier. 

Heb je geboekt bij Mijn ReisKennis? Neem dan contact op met de desbetreffende ReisKennis. Deze contactgegevens vind je hier

Ja, we bieden verschillende reisverzekeringopties aan om ervoor te zorgen dat je goed verzekerd op reis gaat. Het is niet mogelijk om dit online af te sluiten. Mocht je een reisverzekering willen afsluiten, neem dan conctact op met je reisadviseur. 

Ja, we zijn aangesloten bij diverse brancheverenigingen zoals ANVR en SGR. Deze lidmaatschappen bieden extra zekerheid en bescherming voor jou als reiziger.

Boeking wijzigen of annuleren

Een boeking wijzigen op onze website is niet mogelijk. Voor het wijzigen van een boeking die gemaakt is bij Travelcenter de Wit verzoeken wij je vriendelijk om via info@travelcenterdewit.nl of telefonisch via 085-7440850 contact met ons op te nemen. Voor het wijzigen van een boeking die gemaakt is bij Mijn ReisKennis vragen we je om contact op te nemen met de desbetreffende ReisKennis. Deze gegevens vind je hier. Voor een boeking die gemaakt is bij Best of Travel verzoeken we je om contact op te nemen via info@bestoftravel.nl of 085-2018466. Afhankelijk van de wijziging kunnen kosten in rekening gebracht worden.

Annuleringen dienen schriftelijk door de hoofdboeker te worden aangevraagd per mail via info@travelcenterdewit.nl. Er kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. Dit is afhankelijk van de voorwaarden van je boeking.

Als je per ongeluk je getrouwde naam in plaats van je meisjesnaam hebt ingevuld bij het boeken van je reis, is het belangrijk om dit zo snel mogelijk te corrigeren. Dit kunnen kosten met zich mee brengen, zoals wijzigingskosten of een nieuw vliegticket. Neem hiervoor direct contact met ons op!

Voor vertrek

Of ruimbagage is inbegrepen is bij jouw reis hangt af van het type reis dat hebt geboekt. Het verschilt namelijk per vlucht, bestemming en reisorganisatie. Je kunt deze informatie terugvinden op jouw boekingsbevestiging of door contact op te nemen met één van onze reisspecialisten.

Dit kan zeker! Wij helpen je graag bij het reserveren van taxivervoer van en naar de luchthaven. Wij informeren je graag over de mogelijkheden!

Bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je 24 tot 72 uur voor vertrek op de website van de luchtvaartmaatschappij online inchecken. De gegevens die je hiervoor nodig hebt, kun je terugvinden op de reispapieren. Zodra je online hebt ingecheckt kun je je boardingpas uitprinten en in veel gevallen laten scannen vanaf uw smartphone of tablet. Houd ten alle tijden de vliegtijden in de gaten. Deze kunnen tot kort voor vertrek wijzigen.

De hoeveelheid handbagage die je mag meenemen, varieert afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Het gewicht van de handbagage kun je terugvinden op jouw reispapieren.

Op alle vluchten die binnen de Europese Unie (EU) vertrekken, inclusief binnenlandse vluchten, gelden strikte regels voor het meenemen van vloeistoffen. Vloeistoffen en gels zijn alleen toegestaan in kleine hoeveelheden, verpakt in individuele verpakkingen van maximaal 100 milliliter elk. Deze verpakkingen moeten worden geplaatst in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak met een totale maximale inhoud van 1 liter. Als je medicijnen, babyvoeding of andere uitzonderingen op deze regels hebt, zorg er dan voor dat je de juiste documentatie bij je hebt om dit aan te tonen indien nodig.

Op bestemming

Verloopt niet alles naar wens? Heb je een klacht of zijn er tekortkomingen? Meld dit dan direct bij de reisleiding en/of bij de receptie van jouw accommodatie. Worden je klachten niet opgelost dan kun je het beste je klacht schriftelijk vast laten leggen door de reisleiding of indien deze niet aanwezig is door de reisorganisatie. Mocht je ter plaatse er niet uitkomen dan kun je ons altijd bellen zodat we met je mee kunnen denken.

Indien je een goede reisverzekering hebt afgesloten is verlies, diefstal of schade aan je bagage vaak meeverzekerd. Het is aan te raden dit voor vertrek nogmaals goed te controleren. Bij diefstal dien je direct aangifte te doen bij de politie. Zorg voor een bewijs van aangifte, middels dit bewijs kun je een aanspraak maken op je reisverzekering.

Bij thuiskomst

Heb je genoten van je vakantie? Wij vernemen graag hoe het is geweest! Je bent altijd van harte welkom op één van onze reisbureaus of bij onze reisagenten om je reiservaring met ons te delen. Daarnaast nodigen we je graag uit om je reiservaring op onze Facebookpagina en/of reviewwebsite te delen zodat je andere reizigers kunt inspireren!

Als de tekortkomingen en/of klachten ter plaatse niet goed worden opgelost, dienen deze uiterlijk binnen 1 maand gemeld te worden bij het reisbureau. Wij stellen dan samen met jou een klachtenformulier op waarin tekortkomingen beschreven worden. Om in aanmerking te komen voor een vergoeding dient de klacht ter plaatse aan de reisorganisator te zijn gemeld.